Pastasalat med chorizo og ravigottdressing

Denne pastasalaten passer ypperlig å servere på et koldtbord eller til 17.mai-frokosten.

Pastasalat er ypperlig å lage til koldtbord, som venninnemat eller til 17.mai-frokosten. Det som er så fint med pastasalater er at du kan tilføre eller bytte ut ingrediensene med det du selv måtte foretrekke av grønnsaker, kjøtt eller fisk, og krydder. Dette er min versjon med sprøstekt spansk chorizo, fullkornspasta, rucculasalat og en herlig frisk sennepdressing. 

Pastasalat2
Pastasalat
200 g fusillipasta, fullkorn
65 g Ruccula-salat
2-3 hvitløk i chiliolje, presset (Jeg bruker de på glass fra Rema 1000)
6 ss mais
100 g chorizo, skjært i småbiter (kan evt. erstattes med bacon)
½ rødløk, skjært i små biter
1 spisspaprika, skjært i små biter
Salt
Pepper
Extra virgin olivenolje

Ravigottdressing
1/2 boks cream fraiché
1-2 ss ravigottsaus
Salt
Pepper
Sitron

Start med å koke pastaen som anvist på pakningen.

Sprøstek chorizo og legg dette til side på et tørkepapir for at det skal holde seg sprøtt.
Kutt opp rødløk og paprika, og miks dette med ruccula og noen spiseskjeer mais i en salatbolle. Press hvitløkfeddene i en hvitløkpresse, og bland dette i salaten. Ha noen klyper salt, litt grovkvernet pepper og litt olivenolje over. Tilsett til slutt chorizoen i salaten. Bland alt godt sammen.

Til dressingen blander du en halv boks cream fraiché, med 1-2 ss ravigottsaus. Smak så til med salt, pepper og litt sitronjuice.

Pastasalat3

Author: Kristinesmat

Jeg heter Kristine, er 23 år og kommer fra Sunnmøre. Per dags dato bor jeg i Bergen og studerer til å bli ingeniør hos HVL. Matlaging er min store lidenskap, og noe jeg bruker mye av fritiden min på.

Leave a Reply

